חיפוש באתר זה וכללי

יום שני, 28 ביוני 2010

גבינרייה

-->
הדור הצעיר של שנות ה-70-80 זוכר כי לא היה אירוח ללא כדור גבינה. אותו כדור המכיל סוגי גבינות שונים ומורחים אותו על הטוסטים הקטנים או הקרקרים שרווחו אז. למה בכלל כדור ? זה לא נוח ולא חסכוני ואין לזה אף פעם כלי מתאים. הגבינרייה, כל הזכויות על השם שמורות, היא כיכר גבינה אשר מכינים מחריצי גבינה כפי שנהגו הסופרים האידיים לכתוב.
הגבינרייה היא מתכון מהיר מאוד שניתן להכינו בהתראה קצרה וגם משאריות גבינות. טיפ קטן, כדי לא לאבד את טעמי הגבינות, רצוי להשתמש ב-3-4 סוגי גבינה בלבד כך שכל טעם יורגש היטב.

מתכון מומלץ (בלי כמויות, רק היחס בין הגבינות, כל אחד יתאים את הכמות למספר האוכלים):

1/4 פטה מעודנת (5%), נמצאת בכל מרכול
1/4 בולגרית דלת שומן (5% למשל)
1/4 רוקפור או דניש בלו
1/4 אחרון – 2-5 כפות גבינה לבנה (או גבינת שמנת ואפילו עם זיתים) ו-2-5 כפות חמאה (בהתאם לכמות הכללית)
עירית קצוצה או בצל ירוק (עדיף עירית), בזיליקום קצוץ דק אפשרי גם
אגוזי מלך או פקאן, פלפל שחור גרוס גס, קצח לקישוט – אפשרי
הערה: כל תערובת גבינות שתכיל משהו מלוח, משהו קרמי ומשהו עז (רוקפור, דניס, בראס בלו, דניש בלו) תהיה נפלאה !!!
הכנה:
לחתוך את הפטה, הבולגרית והחמאה לקוביות קטנות, את הרוקפור/דניש לרסק על פומפייה גסה לערבב את הכל עם הגבינה הלבנה, החמאה והעירית. לערבב, רצוי עם הידיים כמו לישת בצק, לא למעוך !
בכלי המתאים, לשים ניילון נצמד עם שוליים עודפים. אם מקשטים למעלה, עכשיו הזמן לפזר את הקישוט (פלפל שחור גס, אגוזים גרוסים, קצח ועוד) על תחתית הניילון, לשים את התערובת בפנים, לעצב את הצורה (ללחוץ פנימה). לסגור את הניילון הנצמד מבחוץ, להדק ולעצב צורה סופית. עדיף להחזיק במקרר לפחות כמה שעות וניתן גם עד יומיים-שלושה.
בהגעת האורחים, לפתוח את הניילון הנצמד, למשוך את הניילון ולהפוך לכלי, הקישוט יצא למעלה. מצויין עם לחם כהה כגון פומפרניקל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה