חיפוש באתר זה וכללי

יום רביעי, 2 ביוני 2010

אסתטיקה זה עניין של טעם (וההיפך), תרתי משמע.... והערת אגב ברוח היום

הרי מדובר בבלוג ולכן קצת מארועי האוכל של אתמול. ארועים ברבים זה קצת מוגזם אבל ארוע בודד של ארוחת צהרים לבד היה גם היה (וסתם פאב עם קלמארי, ציפס בלגי ובירה בערב היה אבל בצמד).
בישלתי לי כדורי בשר בנוסח עדות אשכנז, תמונה כאן ומתכון אולי ביום אחר. טיפ אחד כן אתן היום - כדורים מבשר עוף עושים מ"פרגיות", יותר עסיסי ויותר נימוח. למה פרגיות במרכאות ? כי זה מתרנגולות זקנות שמביציהן נהננו ימים ארוכים בטרם ירכיהן הסקסיות הפכו לכדורי בשר, ואולי זה סוד הנעורים, הולידו והשריצו ואז תקבלו רגליים סקסיות (אבל גם שעירות/מנוצות....). ולמה קוראים לבשר ירכיים פרגיות לאלוהים הפתרונים ומי שחושב עצמו לאלוהים אולי ייתן תשובה בתגובה לפוסט זה.
אבל עסקינן באסתטיקה כאמור בכותרת וגם מאכל משעמם ניתן להגיש בצורה אסתטית ולעיתים המראה לבדו מגביר את התאבון והרצון לעסוק במנה עצמה. לו מנה זו שבתמונה הייתה מוגשת בצבא (יש לי ניסיון רב) או בבית סוהר (אין לי ניסיון בכלל, רק מצפייה ב-חזקול) למשל, הרי שהמגיש היה מטיח בוכטה של פירה בצד הצלחת האחד ושופך כדורי בשר עם המון רוטב מימי בצד השני והרוטב משפריץ למרחוק וגולש מעבר לשפתי הצלחת שראתה ימים טובים יותר והכתמים על מדי ב' רק היו משפרים את ההסוואה. והערת אגב ברוח היום על מדים - לא חשבו בשייטת 13 שאולי כדאי שהפושטים היו פושטים מדיהם ומסתערים בבגדים אזרחיים כך שלא יבדלו מקהל שוחרי השלום שנפשו להם בתמימות על ספינת שעשועים ובסה"כ עסקו בתחרות זריקת סכינים למטרה ?
אז רבותי, גם כדורי בשר עם פירה אפשר להגיש בצורה נאה שמעוררת תאבון כמו בתמונה. פירה בצלחת עם שוליים מוגבהים מעט, במרכז חופרים בור עם כף כך שנוצר מכתש, במכתש שמים בעדינות את הכדורים ועליהם רוטב וירקות מהתבשיל (במקרה זה עגבניות חצויות וגזע כרובית חתוך שלא זורקים אף פעם, לכל דבר יש שימוש). הרוטב מתפזר לצדדים ונעצר בשולי הפירה הגבוהים, גם יפה וכאשר אפרסם את המתכון (ותבשלו) תיווכחו שגם טעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה