חיפוש באתר זה וכללי

יום שני, 21 ביוני 2010

כמה עקרונות לבישול פשוט ומהיר

חלק מהאנשים סולד מבישול בשל המורכבות והזמן ה"מבוזבז". זמן הוא עניין של התארגנות נכונה ועשיית דברים בו זמנית. בתמונה (לחצו להגדלה) ותראו כיצד מאורגן דלפק המלצרים ע"מ לחסוך בזמן ככל האפשר, הדברים הכי מבוקשים מקדימה והפחות מאחור. אז כמה עקרונות שאפשר ליישם בקלות:
1. בישול צריך להיות מהיר, כלומר ההכנה עד הבישול/האפייה. אני משתדל לא להקדיש יותר משעתיים לבישול ארוחה משפחתית ובכל זאת תמיד יהיו מבחר מאכלים על השולחן, הכיצד ? הנה להלן....
o אפשר להכין בו זמנית מספר מאכלים, אפילו כאשר מוכנס משהו למיקרו ל-2 דקות, אפשר לקלף גזר בינתיים למאכל אחר.
o אני נוהג לנצל את כל הלהבות בכיריים ואת כל המדפים/תבניות בתנור בו זמנית. אפשר להשגיח על הכל ובו זמנית לצפות בתכנית בישול בטלוויזיה.
o כניסה למטבח מספר פעמים ביום מבזבזת זמן. כך למשל אם מכינים אוסו בוקו שלוקח 4-5 שעות בתנור, בזמן שהוא מתבשל כבר ניתן לסיים את כל מה שאפשר על אף שנותר עוד זמן עד הארוחה. כך גם לגבי שצריך תפיחה, הכן אותו ראשון ובזמן התפיחה הכן את שאר המאכלים.
- אורחים תמיד מאחרים, קח זאת כאקסיומה. גם אם מדייקים תמיד יש niceties של חיבוקים ונישוקים, הבעת תודה על המתנות ה"נפלאות" שמייד יעבר ל"ארון הפולניה" וינתנו כמתנה לאחרים ועוברק קצת זמן. תכנן את ההכנות האחרונות שמחייבות את הרגע האחרון להגעת המאחרים או לזמן קצר אחרי שעת ההגעה המתוכננת.
- המטבח צריך להיות מאורגן יעיל, הכלים העיקריים לבישול בטווח יד מקרש החיתוך ומהשיש. אגב קרש החיתוך, קרש גדול קבוע על השיש חוסך הרבה מקום...... אקסיומה ? לא ולא, עליו ניתן בו זמנית לחתוך ולארגן מספר דברים למאכלים שונים בו זמנית במקום לחכות שיתפנה מקום על קרש חיתוך רגיל. הקרש צריך להיות ממוקם מעל דלת ארון המטבח שהכי פחות בשימוש ומתחת לזו שהכי הרבה בשימוש, את ארגון הארון ניתן לשנות.
- חלק מהכלים צריך להימצא במקום בו ניתן "על עיוור" לקחתם מבלי להעיף מבט ולחפשם.
- באוכל כמו במוסיקה, קומבינציות התווים/חומרים הן אינסופיות, התוצאה צריכה להיות נעימה לאוזן/חיך-עין ולא צורמת/צורבת.
- ריבוי מצרכים למתכון איננו מעיד על מורכבות רבה. לעיתים למעלה מחצי הם תבלינים. הסתכל על דרך ההכנה כמדד למורכבות וזמן ההתעסקות עם המתכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה