חיפוש באתר זה וכללי

יום שישי, 4 ביוני 2010

אדיסון

האם ידעתם שאדיסון היה הממציא הפורה בעולם ? 1000 פטנטים רשומים על שמו. הידוע שבהם הוא הנורה, לא נורת החשמל אלא נורת הלהט, חשמל אלו כל סוגי הנורות. גם הפטיפון הראשון בעולם היה של אדיסון למשל ועוד ועוד.
אדיסון איננו בחיים ועל שמו הקימו מסעדה ברעננה. אולי מסעדה זה לא התאור המדוייק, עירוב של פאב, בר ומסעדה בכפיפה אחת. בדיוק סוג בית האוכל והשתיה שהאזור השכונתי הזה זקוק לו - לצעירים ומבוגרים כאחת, תפריט מתחכם אך לא פלצני, תוספת של דוכן סושי שנעשה לפי הזמנה, שילוב בין ראשונות מסורתיות, עיקריות ידועות (לרבות פירות ים וסושי) וקינוחים ותיקים והכל עשוי לעילא ולעילא, אי אפשר להידפק. שילוב של בירות מהחבית במבחר סביר עם יינות סבירים וקוקטיילים שגרתיים. בקיצור, לכל אחד יש לפי טעמו הכל.
אכלנו מבחר שלם של ראשונות - פטה הכבד כמו תמיד מצויין רק הריבה היצירתית לא התאימה למנה, קרפצ'ו ברמה של אליפות והמלווה בפוקצה גדולה חינם, סיגר טלה  (שעוד נחזור אליו) בטחינה ורוטב גספצ'ו שהיה מאוד מקורי ומעולה. לעיקריות הצעירים לקחו המבורגר שהוא בהחלט טוב אם כי לא הטוב ביותר באזור השרון והיותר מבוגרים לקחו גם סקלופיני וקבב טלה שהיו בהחלט ברמה טובה מאוד. אההההה, ופה הגענו לסיבה לכתיבת פוסט זה.........
כל העיקריות הגיעו למעט קבב הטלה שלי דווקא. ניחא, לפעמים לוקח עוד דקה. כעבור דקה, באה מלצרית ואמרה שיקח עוד כ-3-4 דקות, ביוזמתה. לאחר כ-3 דקות, באה המלצרית והביאה צלחת עם סיגר טלה לוהט (2 סיגרים חתוכים ל-2 כל אחד מהם) ואמרה שזה על חשבון הבית עד שהקבב יגיע, מנה מכובדת למי שכבר אכל קרפצ'ו ועוד אמור לאכול מנה עיקרית, יודעי ח"ן (תרתי משמע) הבינו שזה יבלע בבטני ללא בעיות מיוחדות. אחרי עוד כ-2 דקות הגיעו 5 קבבוני טלה משובחים (על מצע מסבחה וסלטון עגבניות טריות קצוצות חריף עדין), באמת איחור קטנטן שספק אם בכלל שווה התייחסות.
לקינוחים כבר לא היה מקום אבל מי שיגיע לאדיסון ויהיה לו מקום שיקח אצבעות שוקולד - זה שוקולד מעולה ישר לוריד, כנראה יותר מ-100% שוקולד, מנה לא גדולה אבל אי אפשר לאכול יותר מדבר מרוכז שכזה. וכן לקחנו 2 קפה מצויין שהרבה מתיימרים  כבית קפה יכולים ללמוד איך להכין. סה"כ כ-660 ש"ח ל-5 ראשונות (בלי האקסטרא חינם), 6 עיקריות, 4 בירות גדולות, 2 כוסות יין ו-2 קפה - בהחלט סביר. את כרטיס האשראי באה לקחת מי שנראתה כאחראית ואמרה שבגלל "המקרה" הקפה הוא על חשבון הבית והורידה כ-30 ש"ח. השארתי טיפ נדיב במיוחד.
ידידי, לא התלוננתי ועוד לא הייתי קרוב להתלונן על שהקבב לא הגיע בתיזמון המושלם של 5 העיקריות האחרות. גם קיבלנו אקסטרא בשווי של למעלה מ-40 ש"ח, גם לא חייבו על הקפה והכל מיוזמת האחראים במקום. המילה היחידה ששמעו מאיתנו היא "תודה", שום רמז ו/או סימן  למורת רוח. זה באמת היה יחס יוצא דופן וראוי לפוסט.
המקום באמת מומלץ למי שלא רוצה משהו מחייב, מקום מאורגן נהדר עם מקומות ישיבה גם בחוץ בקייץ, בר שמסביבו כיף לשבת לעיסקית של צהרים, כורסאות וספות נוחות לישיבה, יחס אדיב ומנומס. כל לבוש מתאים למקום. בזמן ארועי ספורט גדולים ובסוף שבוע רצוי להזמין מקום בשל שלל הפלזמות במקום המשדרות ספורט.
בקיצור חברים - מומלץ ביותר לא בשל משהו יוצא דופן אלא בשל השילוב הקטלני - אוכל טוב, אוירה נהדרת ויחס אדיב.
לאתר המסעדה:
http://www.rol.co.il/sites/edison/
או
http://www.rest.co.il/sites/default.asp?txtrestid=5841

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה