חיפוש באתר זה וכללי

יום חמישי, 23 באפריל 2020

סטייק פילה - מה יש לדעת ומתכון ברוטב גבינה כחולה וחרדל

המילה פילה בקר היא מצרפתית filet de bœuf ובעברית מותנית. נתח אחורי שרירי שאיננו מבצע תנועה רבה ולכן הסיבים שלו מאוד רכים ודקים יחסית. אגב, הסיבים העבים ביותר הם של נתח הקצבים, הסרעפת שעובדת 24/7 לצרכי נשימה (נתח קצבים, כל מה שרציתם לדעת ומתכון)


הפילה גם משמש כבשר מעולה לסטייק טרטר מאחר והוא רך מאוד ולא שומני (סטייק טרטר מתכון)

הפילה גם מעולה לקרפציו וצורך זה אף איננו חייב להיות מיושן (קרפציו מתכון)

הפילה הוא נטול שומן כמעט ובכל צורת בישול שלו צריך להקפיד שתישמר עסיסיות כך בטיגון או על הגריל אסור לעשות יותר מדרגת עשיה מדיום אחרת יהיה יבש ובמתכון ל-ביף וולינגטון מודדים את החום הפנימי על מנת שיאר אדמדם בפנים.
מתכון זה הוא לעשיה בבית, על הגז ובשילוב תנור. מחממים מראש תנור לחום מירבי, 250 מעלות כי הכל לוקח 5 דקות ואין זמן לחכות לתנור.
 
על משטח צליה (או מחבת פסים או מחבת יציקה) מרוח בחמאה, שמים את הסטייקים עם מלח גס ופלפל שחור גרוס גס לצריבה של כדקה בכל צד לרמת מדיום רייר. לרמת מדיום עוד חצי דקה כל צד (יהיה גם בתנור לעוד מעט זמן לאחר מכן)
במחבת נפרדת מכינים, לכל סטייק, 2 כפות שמנת מתוקה, כף גבינה כחולה (או רוקפור) מגורדת, כפית חרדל גרגרים, כפית ברנדי או קוניאק או כאן במתכון קרם דה קסיס וקורט מלח

בזמן שהסטייקים נעשים, המחבת על אש גדולה, להביא לרתיחה, להוסיף כ-1/3 כפית קורנפלור ולערבב

שמים את הרוטב על הסטייקים ומכניסים לתנור הלוהט לשליש העליון, מעבירים למצב גריל לכ-2 דקות ומוציאים. מחכים כ-2 דקות לפני ההגשה כדי לתת למיצים בפנים להיספג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה