חיפוש באתר זה וכללי

יום שבת, 23 באפריל 2011

מרק עצם עם חומוס ופול ועל הדרך קרוטונים גסים

עכשיו ממש, תחילת החורף, כבר ניתן לאכול מרק כבד ואפשר לנצל זאת. בתקופה זו יש פחות ביקוש לעצמות טובות אצל הקצב ולכן ניתן למצאן בשפע. בקשו את המיפרק שנשאר לאחר חיתוך פרוסות האוסובוקו מכיוון שיש בעצמות אילו מח עצם ובחלקן רק סחוסים רכים מלאים בג'לטין ומעט שומן, בדיוק המרכיבים למרק בשר טוב. אם אתם חברים של הקצב, תקבלו עצמות חינם. לחילופין, אפשר לבקש עצמות סוכר שהן החלק מתחת לברך, קצת פחות מח אבל בישול בלחץ נותן אפשרת לכרסם את העצמות עצמן שיש להן מתיקות עדינה.

הצטיידו בסיר לחץ טוב וגדול ול-12 מנות בשלו כלהלן:
חומרים:
1.5 ק"ג עצמות מנוסרות לפרוסות
300 גרם חומוס יבש
6-7 תפוחי אדמה בינוניים
4 גזרים גדולים
שורש סלרי (לא חובה)
בצל לבן שלם
קופסא קטנה רסק עגבניות או פחית עגבניות קצוצות דק או כ-400 גרם עגבניות טריות מרוסקות דק
2 כפות ראס אל חנות ופפריקה חריפה לפי הטעם (אפשר כל תערובת תבלינים אחרת ובלבד שתכיל מרכיבים של פפריקה מתוקה וחריפה)
4 כפות רוטב סוייה
מלח לפי הטעם
הכנה:
אפשר להשרות את החומוס והפול בתוך מים רותחים עם כף סודה לשתיה למשך כשעתיים או במים קרים ללילה, פחות תופעות לוואי....
הכניסו את העצמות, חומוס ופול לסיר לחץ עם מים גובה פי 1.5 מהתכולה. בשלו, החל מיציאת האדים, שעה וחצי. שחררו את האדים, הוסיפו את שאר המרכיבים למעט המלח, הוסיפו מים במידת הצורך, סיגרו את הסיר שוב ובשלו עוד כשעה מרגע יציאת האדים. שחררו את האדים והוסיפו מלח לפי הצורך. הגישו רותח.

תתפלאו, אבל למרק זה יהיו נפלאים קרוטונים גסים תוצרת בית. לחם שחור גס, חותכים פרוסות, קורעים ביד פיסות לחם מכל פרוסה, שמים בקערה. עם יד אחת בוזקים בעדינות שמן זית והיד השניה מערבבת עד שכל חתיכה מצופה במעט מעט שמן זית, אפשר להוסיף תבלינים טחונים עד דק כמו טימין, סומק ועוד. לתנור בחום 200 עד שמשחימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה