חיפוש באתר זה וכללי

יום רביעי, 2 במרץ 2011

מרק קרם פטריות



מרקי פטריות לסוגיהם אהובים על מרבית האנשים, ישנן המון ורסיות, אני בחרתי אחת המשלבת מספר אסכולות בישול. גם בפרוט המתכון כאן, אתן מספר אפשרויות להחלטה, כלומר עד כמה להמשיך בבישול תוך כדי הוספת פעולות ו/או חומרים נוספים - ראו תמונות של השלבים.
אם חשבתם שיצא מרק נוטה ללבן, טעיתם !!! מרק פטריות הוא חום בהיר ומרקי הפטריות הבהירים מאוד מעידים על שימוש באבקות מרק וחומרים מלאכותיים.
חומרים בסיסיים:
2 סלסלות פטריות שמפיניון או אחרות
3 תפוחי אדמה בינוניים
ציר עוף
1 בצל בינוני
3 כפות חמאה
הכנת מתכון בסיסי:
בסיר גדול, להלהיט את החמאה עד שמעט מזהיבה, להוסיף בצל קצוץ ולטגן עד שמשחים מעט. בינתיים, לחתוך את הפטריות לחתיכות גסות, לקלף את תפוחי האדמה ולחתוך לקוביות. להוסיף את הפטריות לטיגון ולטגן כ-5 דקות עד שהפטריות מעט רכות, להוסיף את תפוחי האדמה וציר עוף עד גובה פי 3 מהתוכן. לבשל כ-15-20 דקות. הציר יסמיך מעט מהפטריות והעמילן שבתפוחי האדמה. בשלב זה הגרסא הבסיסית מוכנה ואפשר כבר לאכול מרק בסיסי וגס.
מתכון ביניים:
לרסק את התוכן עם סטיק ואפשר לאכול כך ומומלץ עם כף שמנת במרכז.
מתכון סופי:
להוסיף קופסא חלב קוקוס (מומלץ אבל אפשר קופסא שמנת מתוקה או כוס חלב או כוס חלב סויה). לטחון שוב עם הסטיק. במידה והוספת החלב (לסוגיו) גרמה למרקם נוזלי מדי, להוסיף כף וחצי קמח תפוחי אדמה (או קורנפלור) מהול ברבע כוס מים פושרים ולערבב. להביר שוב לרתיחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה