חיפוש באתר זה וכללי

יום שלישי, 8 במרץ 2011

שקשוקה במשפט אחד - לרגל יום האשה ועוד הגיגים...

קחי קופסא (500 גרם) של מטבוחה (סלטי מיקי - גם זול וגם מעולה), הלהיטי במחבת, שפכי 4-5 ביצים, כסי חלקית במכסה, כאשר החלבון מתקשה והחלמון עדיין רך, הורידי מהאש ולהגיש. נדמה לי שעמדתי בכותרת של "במשפט אחד" והכל בלשון נקבה. 
ולמה ל"רגל" יום האשה ולא ל"כבוד" ? כי אינני מכבד חגיגות מגדריות, מגזריות, סקטוריאליות, דתיות, על רקע סוג, מין או גזע ומוצא עדתי. ולמה ? הרי לכם דוגמא: במקום עבודתי הקודם, חילקו ביום המשפחה (שהיה פעם יום האם) שי ל"חג" רק לנשים, משהו נשי שהקשר בינו ובין משפחה לא קיים. נכון שיש גברים שהם "סמרטוטים" אבל זכויות וחובות גברים ונשים במשפחה הן זהות למעט היכולת להניק. שלא יובן לא נכון, אני גם נגד עמותת זכויות הגבר במשפחה. כל חגיגה המציינת אי שיוויון או מחשבה כזו, היא פסולה ורק מנציחה את אי השיוויון ומעצימה אותו, יוצרת התנגדויות אשר מכפילות ומשלשות (טור הנדסי עולה...) את ההבדל המולד או הנרכש.
כוחן של נשים כמין או מגדר בלשון צחה הוא בהיותן רוב באוכלוסיה בארץ ובעולם, כוח שאיננו מנוצל נכון לפחות בכל הקשור להשגת שיוויון ובחגיגות בודאי לא ישיגו מטרה כלשהי.
ושתי קטנות לסיום עם תרתי משמע בסופן:
- בן זוגך מחכה ומצפה לארוחת ערב חמה תוך צפיה במשחק כדורגל ? טוען כי לא יודע לבשל ? אמרי לו משפט אחד של 20 מילים קצרות - את זה הכתוב בהתחלה ואולם בלשון זכר ותהנו כל המשפחה משקשוקה חמה תוך 5 דקות. את יכולה להוסיף כפתיח "אם יש לך ביצים...." תרתי משמע.
- גבר חוזר הביתה בערב, מתיישב בסלון ורוטן "איזה יום קשה בעבודה, אולי נתחלף פעם ?" עונה לו זוגתו - "קדימה, אתה תבשל ותנקה עכשיו ואני אראה טלויזיה על הספה ואפליץ". בדיחה עם טעם וריח תרתי משמע.....
התמונה מאתר "פרש"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה