חיפוש באתר זה וכללי

יום רביעי, 4 במאי 2011

יין - מרום גליל סינגל של סגל - שווה כל אגורה

אני שמח לכתוב על יין מיקב/יצרן שבעבר נחשב ליצרן של יינות פשוטים ומוציא זה מספר שנים יין בהחלט איכותי, כמו גם בפוסט קודם בו כתבתי על דומיין אדום של ברקן. לא לטעות ולא להשוות ביניהם, זה של סגל טוב בהרבה וגם עולה כפול ועדיין במחיר שווה לכל נפש.
אני לא שתייןן כפייתי של יינות סגל אבל דווקא מרום גליל סינגל קברנה-סוביניון בהחלט עשה לי את זה. היין ששתיתי יושן בחביות עץ אלון צרפתי חדשות כ-16 חודשים והוא מכיל 14% אלכוהול. הענבים גודלו בכרם דישון. צבעו מאוד נעים לעין (בורדו עמוק), טעם העץ ניכר וניחוחות הדומים לריחו של בהרט עולים ממנו. ישנם גם מיגוון של טעמים פירותיים נעימים לחיך (אינני מומחה על מנת לאבחן אלו פירות אבל מתיקות עדינה מעידה על הפירותיות), הוא איננו עוקצני אבל טעמו ניכר מייד כבר על הלשון ללא שצריך להשהותו בכוס אפילו מספר שניות, בבליעה ניכר טעמו אבל פחות מאשר על הלשון.
מחירו של היין בין 50 ל-60 ש"ח (תלוי בחנות ובכמות) ובמסעדות כ-100 ש"ח, ממש מציאה !!!
יין זה מבציר בשנים שונות, יושן זמנים שונים בין 14 ל-20 חודש בחביות עץ חדשות, לפעמים רק אלון צרפתי ולפעמים בחלקו באלון אמריקאי ואחוזי האלכוהול בין 13.5 ל-14 אחוז. בציר 2005 נחשב לטוב ביותר של יין זה, לא שתיתי אבל הביקורות מעידות וגם היקב עצמו מתהדר בבציר זה.
למי שאוהב טעמים מודגשים עם מתיקות עדינה מאוד, קנו, טעמו ולא תתאכזבו !!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה