חיפוש באתר זה וכללי

יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

אוסו בוקו עם ירקות שורש - נהדר לסוף שבוע חורפי

ארוחה בפני עצמה, ניתן לכל היותר להגיש מרק קל לפני. אפשר במקום שוק לבן (שבתמונות, לפני ההכנסה לתנור ובסיום הבישול - לחצו להגדלה) גם אוסו בוקו בקר או פרוסות הרחבות של זנב שור. הרבה שעות בישול בתנור, מעט מאוד זמן הכנה, כמו חמין.
לקנות לתבנית עמוקה גדולה 6 שוקי חזיר חתוכים לשניים (יש בטיב טעם ואם לא חתוך הם ינסרו). לקמח אותם היטב ולטגן מכל הצדדים בחמאה. לנוזל הטיגון שנשאר להוסיף כ-2 כוסות מים, פפריקה מתוקה, מלח, פלפל, טנדורי אדום, כמון ובהרט ולהרתיח. אפשר גם להוסיף 2-3 כפות רסק עגבניות, משפר את הרוטב.

לסדר את שוקי החזיר המטוגנים בעמידה ב-4 שורות של 3 חתיכות בכל שורה (נשארים רווחים נדיבים) כאשר החלקים הקטנים יותר קרובים לקצוות. ברווחים למלא מכל הבא ליד, תפ"א חתוכים לרבעים או תפ"א קטנים על קליפתם, קוביות סלרי וקולרבי, פרוסות גזר, פטריות שמפיניון, עלי שומר וכו'. עם מצקת, לשפוך את הרוטב מהמחבת על כל התוכן ולהוסיף מים עד 3/4 גובה התבנית, לצפות את התבנית היטב בנייר אלומיניום עבה. לשים בתנור בתחילה בחום 200 מעלות לרבע שעה ואז 4-5 שעות בחום 150 מעלות. אחרי כ-3 שעות, לפתוח את נייר האלומיניום ולבדוק שיש מספיק נוזלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה