חיפוש באתר זה וכללי

יום רביעי, 28 בספטמבר 2011

מעדן פירה, כן יש כזה.....


מתכון זה כולו פרי מוחו הקודח של המחבר, מצריך קצת עבודה (ממש פשוטה) אבל שיכולה להיעשות בו זמנית לחומרים השונים ואין יכולת להיכשל או "לדפוק" את המתכון. אין רשימת חומרים, הם משולבים בהוראות ההכנה.

ההכנה פשוטה מאוד – מבשלים קוביות תפוחי אדמה קלופים (קליפה אדומה – יש בהם פחות מים) עם קוביות בטטה קלופה ביחס של 3/4 תפ"א ו-1/4 בטטות ועם ג'ינג'ר טרי מרוסק דק, מלח לפי הטעם.
בינתיים מטגנים פרוסות חציל בעובי בינוני ופרוסות קישואים כמו בתמונה. את פרוסות החציל ניתן לקלות בתנור כשהן מרוחות במעט שמן או שמן זית וכך פחות שומן במתכון.
מסננים את ה-תפ"א והבטטות ומועכים לפירה עם מעט חלב (או שמנת מתוקה לבישול) ומעט חמאה ובסוף מוסיפים חלמון טרי ומערבבים בעדינות ולאט. ראו למטה את סודות הפירה בכלל.
מסדרים עיגול פירה על צלחת, שמים למעלה פרוסת חציל ובהיקף פרוסות קישואים, מקשטים עם עלי בזיליקום שלמים.
הפירה עצמו חייב להיות חם ולכן אם מכינים אותו קודם לעיצוב ולהגשה יש לחממו במיקרו עד שיהיה בחום של כ-80 מעלות ורק אז להוסיף את החלמון !

סודות הפירה:
1. לא שוטפים את תפוחי האדמה לאחר הקילוף ו/או החיתוך לקוביות במים. כל טיפה עמילן חשובה לבישול למתכון זה.
2. תפוחי האדמה, בסוף הבישול, צריכים להיות רכים אך לא מתפוררים.
3. מועכים, לא מרסקים עם סטיק, לא מערבבים במהירות, פשוט מועכים עם ממחה. ריסוק עם סטיק או בהשלמה של עירבוב מהיר משנים את מרקם תפוחי האדם לקרם דביק, נהדר, אבל לא למתכון זה. אם בושל כמו ב-2 לעיל, יצא חלק ונעים בפה.
4. לאוכלי כשר, ניתן לוותר על החלב והחמאה אם מתלווה לארוחה בשרית ולמעוך עם מעט שמנת מתוקה צמחית ו"מחמאה".

תגובה 1:

  1. מדהים מדהים מדהים, עשיתי לבעלי בדיוק את מה שאמרת לי ויצא לי פשוט מדהים, בלי שום קשר שאנחנו אוהבים אוכל עם תפוחי אדמה. תודה.

    השבמחק