חיפוש באתר זה וכללי

יום ראשון, 1 באוגוסט 2010

בצק לפיצה/פוקצ'ה ב-2 דקות ומתכונים נילווים

יתכן ואין הרבה חידוש בבצק זה ואולם הוא קליל להכנה ורצוי שיהיה בכל אתר אוכל לטובת אלו שרוצים "בישול פשוט" כמו גדי ידידי שזמנו אינו בידו לדברים מסובכים.
החומרים (ל-2 פיצות ענקיות או 6 פוקצ'ות):
1/2 ק"ג קמח שטיבל מס' 2 (קמח לבן ללחם בתנור) ואם אין אז סתם קמח לבן
שקית שמרים יבשים
כפית מלח
כפית סוכר
כף שמן זית
1.5 כוסות מים פושרים מאוד
ההכנה:
שמים את כל החומרים היבשים בקערה שנפחה פי 3-4 מנפח החומרים, מערבבים אותם, מוסיפים את כף שמן הזית וכוס מים ועם כף רגילה מערבבים תוך הוספת חצי כוס המים הנוספת. ממשיכים לערבב עד שאין גושים. זהו !!! נגמרה ההכנה.
מכסים במגבת. בקיץ אחרי חצי שעה ובחורף אחרי כ-45 דקות, מסירים את המגבת ויש קערה מלאת בצק רך מאוד ונח לעבודה.
עכשיו מחליטים מה רוצים לעשות (בתמונה פיצה בגודל של פוקצ'ה - כדי שיתאים לשני המתכונים):
2 פיצות ענק (כל אחת לתבנית הגדולה השטוחה של התנור) - שמים קמח על משטח בנדיבות, מרוקנים את הבצק על המשטח, מחלקים לשנים, מקמחים מלמעלה, שמים מגבת ל-15 דקות. משמנים את שתי התבניות בעדינות וזורים מעט קמח על השמן. משטחים בעזרת מערוך כל כדור בצק למלבן בגודל כ-80% מגודל התבנית, שמים על התבנית המשומנת ובעזרת הידיים מהמרכז לקצוות, משטחים את הבצק עד קצות התבנית. שמים רוטב פיצה או סתם רוטב עגבניות מסוג כלשהו למשל ארבייטה, גבינה צהובה גרוסה בכמות שרצוייה לכם, אורגנו יבש, פטריות, פפרוני ומה שתרצו בעצם. אם רוצים בצק דק - להכניס מייד לתנור, אם רוצים בצק בעובי בינוני אזי מחכים 10-15 דקות ובחום 175 מעלות עד שקצוות הבצק משחימים והם נראים קריספיים.
6 פוקצות בגודל כמו בתמונה - כמו בפיצה רק שמחלקים ל-6 כדורי בצק. מחכים עם הבצק מכוסה במגבת 15 דקות. על משטח מקומח, ללא מערוך, עם ידיים מקומחות, משטחים כל כדור בצק לאורך כמו המימד הצר של תבנית התנור ורוחב קרוב לשליש המימד הגדול של התבנית, שמים על התבנית המשומנת. מברישים את הבצק במעט שמן זית כך שהקצוות בכל פוקצ'ה ישארו יבשים. מפזרים מלח גס, קצח, סומק, בהרט ובקיצור תבלינים שאתם אוהבים ובלבד שיהיה מלח גס. בפוקצ'ה חובה לחכות 15 דקות לתפיחה חוזרת (אחרת יצא דק ויבש מדי, כך יצא אוורירי). לתנור בחום 175 מעלות עד שהקצוות משחימים ובתאבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה