חיפוש באתר זה וכללי

יום שני, 23 במאי 2011

פוייקה עוף

פוייקה הוא כלי נהדר לתבשילים של להכין הרבה מראש ולשים בתנור לשעות רבות. לא פסול למשל להכין חמין בפוייקה כאשר היתרון הגדול הוא שתחתית הסיר איננה חורכת וכאשר אוכלים, חום האוכל נשמר לזמן רב. ישנם שני סוגים עיקריים: 
זה עם הרגליים שיצלח בעיקר למדורות ואולי על הגז ואולם לתנור הוא לא נכנס כמו שצריך. אגב, בשוק בצלאל ניתן לרכוש אותו בכ-150 ש"ח בלבד כולל ידית/מוט להרמת המכסה הלוהט מתוך הגחלים הרוחשות.
ויש את הפוייקה ללא רגליים, יותר רחב ופחות גבוה (כמו זה בתמונה). סוג זה מצויין לגז ולתנור וגם למדורה הוא טוב מאוד. יש מיגוון של גדלים (בתמונה - 10 ליטר) במחירים שונים והטובים יותר עולים הון לא קטן.

לפוייקה 10 ליטר, חומרים:
6 כרעיים מחולקים ל-2
ובערבון מוגבל מבחינת הכמויות (הסבר בהכנה) - כמויות שוות - 3/4 כוס של חיטה, גריסים, עדשים כתומות, אורז בסמטי
בצל קצוץ דק (על פומפיה עדינה)
1/3 כוס רוטב ברביקיו (רצוי היינץ האני-מסטרד)
3 כפות סוייה
1/4 כוס רוטב חמוץ מתוק
ציר עוף או ציר ירקות או ציר בקר
זרעי כוסברה טחונים
בהרט
ראס אל חנות (לא חובה)
גראם מסלה (לא חובה)
שמן קנולה

הכנה:
להלהיט שמן קנולה בפוייקה ולערבל את הסיר כך שגם הדפנות יצופו בשמן, להכניס את הבצל הקצוץ והעוף ביחד ולטגן עד שהעור משחים מעט. הערת אגב - בפוייקה טוב עור העוף לא נדבק לתחתית ולדפנות. להוסיף את כל החומרים היבשים וליצוק ציר עוף עד כ-3 ס"מ מעל התכולה. לבשל על הגז עד שהציר נספג ולעשות הערכה האם יש מקום לחומר יבש נוסף וכמובן לנוזלים נוספים - לפני ההכנסה לתנור, הפוייקה צריך להיות מלא עד כ-1 ס"מ פחות מגובהו, מכאן משתמע שמבשלים על אש קטנה עד שכל החומר היבש התרכך (הגריסים אחרונות בד"כ) - כ-30-40 דקות.
מכניסים לתנור בחום 125 מעלות. בודקים לאחר שעה ואם צריך מוסיפים ציר עוף. שוב ממשיכים בתנור לעוד שעתיים ובודקים. מקטינים ל-110 מעלות אם יש כוונה להוציא מהתנור בשעתיים הקרובות או ל-95 מעלות אם זה אמור להיות כל הלילה בתנור. 15 דקות לפני שמוציאים מגבירים את החום ל-200 מעלות, זה רק מחמם את הסיר והתכולה לא נשרפת וזאת על מנת שהתבשיל ישמר חם לאחר הסרת המכסה. התוצאה הסופית תראה שחומה יותר מאשר בתמונה שצולמה לאחר שעה בתנור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה