חיפוש באתר זה וכללי

יום שבת, 17 ביולי 2010

פטריות בקונכיות בצק עלים

אורחים לא צפויים? בצ'יק צ'אק מכינים מנה נפלאה בעלת מרקם טעמים שיענג את החיך. לכולנו יש בצק עלים, בדרך כלל גם פטריות וכך אפשר לקבל מחמאות גם על הטעם וגם על האסתטיקה. ותודה לג'יימי אוליבר על חלק מהרעיון (שיטת הכנת הקונכיות שהוא ממלא במתוקים). יש צורך בתבנית מאפינס או כוסיות לסופלה רק להכנה, לא להגשה.
 






מרכיבים:



1 חבילה
בצק עלים

2 חבילות
פטריות שמפיניון

1
בצל גדול

קורט
מלח

1/4 כוס
יין אדום - אדום או לבן, העיקר יבש

2 כפיות
קצח

2 כפיות
מלח גס

2 כפיות
בהרט

קמח
לקימוח משטח וכפית למלית

1
ביצה

פורסים את בצק העלים על משטח מקומח כמו שהוא ומשטחים בעזרת מערוך אך מעט. מורחים שכבה דקה של ביצה טרופה ומפזרים עליו בהרט, קצח ומלח גס ו/או כל תבלין אחר פיקנטי כגון טנדורי אדום, מסלה וכדומה. מגלגלים את הבצק הפעם לרוחבו (כך שיצא גליל במימד האורך). מחלקים ל3/4 ו-1/4. את החלק הגדול פורסים בסכין חדה ל-10-12 טבעות. עם מערוך יוצרים מהטבעות משטחים עגולים ברוחב של כ-8-10 ס"מ. מחממים תנור ל-180 מעלות, לוקחים תבנית שקעים (של מאפינס), יש של 6 ויש של 12 והופכים אותה (או כוסיות סופלה הפוכות). על כל בליטה שמים עיגול אחד ואם צריך מותחים אותו מעט כך שיכסה את כל הבליטה. מכניסים לתנור עד שמשחים מעט מבחוץ, מוציאים ואפשר מייד להסיר ולקבל קונכיות ריקות. את שארית הבצק (ה-1/4) משטחים עם מערוך לעובי של כ-2-3 מילימטר וחותכים לרצועות ברוחב 1.5 ס"מ, כל רצועה מסובבים מעט ע"מ שתקבל צורה מפותלת/לוליינית ומכניסים לתנור בתבנית שטוחה עד שמשחים מעט.
בזמן שהקונכיות והמקלות המפותלים בתנור, מכינים את המילוי. כמתכון מסורתי, חותכים את הפטריות גס, מטגנים בצל בחמאה עד ששקוף, מוסיפים את הפטריות, מטגנים כ-3-4 דקות, מוסיפים את היין, קורט מלח וכפית קמח (או קורנפלור), מערבבים היטב ומסירים מהאש. ניתן להחליף את היין בשמנת מתוקה באותה הכמות.
ממלאים כל קונכיה בפטריות ומעלה שמים מקל מפותל כמו בתמונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה