חיפוש באתר זה וכללי

יום שלישי, 16 בנובמבר 2010

קישקע ממולא עם כדורי בשר

מאכל חורפי שופע בטעמים עזים, קל להכנה ומתבשל מהר. הסבתות היו באמת ממלאות קישקע שבעצם הוא המעי הגס של הפרה או שהיו ממלאות את עור הצוואר של העוף, תופרות את הקצוות בחוט ומחט וקוראות לזה באידיש גאנב (נשמע כך - Ganev). המילוי הוא קמח, בצל מטוגן/מאודה קלות ושמאלץ עם תבלינים שונים וביניהם פלפל שחור ופפריקה מתוקה. כפי שתראו למטה, לא חובה להשתמש בקישקע דווקא לטשולנט
חומרים (ל-4-5 מנות):
אריזה אחת של קישקע ממולא
1/2 ק"ג בשר בקר טחון (רצוי שפונדרה המשלב שומן עדין בכמות מעטה)
תפוח אדמה בינוני אחד
בצל בינוני אחד
ביצה אחת
כף קמח תופח
4 כפות שמן לטיגון
(תיבול - ראה בהכנה)
אופן ההכנה:
קולפים את התפ"א וחוצים אותו. קולפים את הבצל וחוצים אותו. מחצית הבצל חותכים לקוביות קטנטנות ומטגנים עד תחילת הזהבה. בינתיים, חותכים מחצית תפ"א לפרוסות דקות ושמים על הבצל המיטגן כך שיכסה את כל תחתית הסיר (נגד חריכת הקישקע). הופכים פעם אחת, מקטינים את האש ושמים מים קרים מהברז (כ-4 כוסות) בעדינות ע"מ לשמור על שכבת התפ"א שתכסה את התחתית, שמים מייד את הקישקע במים הקרים על התפ"א ומכסים במכסה. אם תשתמשו במים רותחים, הקישקע יתפוצץ ויהיו גושים במקום ממולאים !!!
את מחציות התפ"א והבצל גורסים על פומפיה דקה ומערבבים עם הבשר, הקמח והביצה, מתבלים במלח, פלפל ובהרט או תבלין קציצות.
כאשר המים בסיר רותחים מתבלים את הציר ככל העולה על רוחכם ובלבד שתוסיפו מלח או אבקת מרק עוף כי המנה הזו אוהבת מליחות. אפשר למשל לבשל עם רסק עגבניות או שילוב של משחת טום-ים ומעט סילאן (חריף-מתוק).
יוצרים כדורים בינוניים בגודלם מהתערובת ומוסיפים לסיר. מבשלים כ-45 דקות כאשר גובה הציר הוא עד גובה כדורי הבשר ואף מעט פחות.
מאחר והתבשיל "כבד", רצוי ללוותו בירק מאודה כמו בתמונה. מגישים לוהט.
חימום פעם נוספת רצוי במיקרוגל מאחר ויש לתבשיל נטיה להחרך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה