חיפוש באתר זה וכללי

יום שני, 28 במרץ 2011

בצק עלים ממולא גבינה בטעם מלבי - תהליך ההכנה מצולם כולו

לבצק עלים יש שימושים רבים מאוד וכל הממציא מתכון חדש הרי זה משובח. יש מלוחים, יש מתוקים, יש מגולגלים, יש פרוסים, יש על בסיס שמנים ויש גם חמאתיים.
מתכון זה הוא מהיר הכנה, כמו תמיד וגם פשוט ושוב כמו תמיד, גם עם שתי ידיים שמאליות וכישרון בישול שבאידיש נאמר "אבסולוטנישט", עוגות אלו יצאו נהדר.

חומרים:
1 חבילה בצק עלים מגולגל, אפשר למצוא על בסיס חמאה
300 גרם ריקוטה
200 גרם גבינה לבנה
1 + 1 ביצים (הסבר בהמשך)
5 כפות סוכר
2 כפות קורנפלור (כתחליף למי שאין - קמח תפ"א)
1 כפית תמצית וניל
1 כף מי ורדים (לא חובה אבל נותן את טעם המלבי)
1 תפוח מקולף מגורר דק (אפשר גם 2, לא מזיק)
2 כפיות קליפת לימון מגוררת דק-דק
3 שקדים לא קלויים, לא טעות, רק 3 !!!, אפשר גם פקאן, אגוזי מלך, מקדמיה וכו'

הכנה:
מערבבים את כל חומרי המלית למעט ביצה אחת והשקדים, ראו בתמונה. מחלקים חבילת בצק עלים (רצוי זה המגולגל) ל-3 חלקים שווים. מכינים תבנית עם נייר אפיה משומן דק. עם מערוך, משטחים חלק אחד של הבצק לאורך של המימד הארוך של התבנית ועוד 3-4 ס"מ ורוחב של כ-15 ס"מ או מעט יותר. שמים 1/3 מהמלית (ראו בתמונה), מקפלים את הקצוות הצרים כלפי פנים, ואת השוליים הארוכים על המלית, ראו בתמונה. ועכשיו בעדינות, בשתי ידיים, הופכים כך שהצד המקופל למטה ושמים בתבנית. חוזרים על התהליך עם 2 חלקי הבצק הנותרים.
מושחים בביצה טרופה ומפזרים שקד מגורר דק אחד על כל עוגה (מגרדים בפומפיה דקה ישר מעל העוגה) - ראו בתמונה. מסמנים בעדינות בסכין חדה פסי חיתוך, כ-12-10 בכל עוגה.

מכניסים לתנור בחום 175 מעלות ל-20 דקות. מצננים (רצוי להגיש חם מעט) ולפני ההגשה זורים מעט אבקת סוכר, ממש מעט !!!

טיפים:
1. במקום תמצית וניל, ניתן להחליף 2 כפות סוכר בסוכר וניל.
2. למניעת חריכה של בצק עלים בחלק התחתון, אפשר לפזר על נייר האפיה מעט קורנפלור שעומד בטמפרטורות גבוהות יותר מקמח רגיל ממנו עשוי בצק עלים.
3. אם העוגות קרות לגמרי לפני ההגשה ורוצים להגיש חמים ונעים, חותכים קודם לכל, מחממים מעט במיקרוגל ורק אז מפזרים את אבקת הסוכר.
4. ניתן לחתוך ולהקפיא אבל להפשיר לא במיקרוגל אלא להוציא כ-3 שעות לפני ההגשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה